Instagram-koulutus auttaa ymmärtämään suositun kuvapalvelun käyttöä ja hyödyntämistä osana markkinointia. Yleisten kirjastojen digihanke etsi koulutuspäivään some-kouluttajaa, jossa teemana oli kirjastojen henkilökunnan sosiaalisen median käyttö osana markkinointia ja viestintää. Päivän aihe-alueina olivat instagram-markkinointi, instagramin perusteet ja somevideoiden toteuttaminen. Tavoitteena oli, että pelkän luennoimisen sijaan osallistujat pääsevät oppimaan Instagramin perusteita ja videoiden kuvaamista.

”Kouluttaja oli erittäin hyvin sisällä opettamassaan asiassa. Hän oli helposti lähestyttävä ja se toi koulutukseen hyvän ilmapiirin. Suosittelen lämpimästi”, osallistujan palaute.

Koulutuspäivä koostui kahdesta osiosta. Ensimmäinen osuus keskittyi Instagramin perusteisiin ja koulutus koostui seuraavista osa-alueista: 

  • Instagram osana markkinointia ja viestintää
  • Instagramin perusteet, navigointi, oma profiili ja asetukset
  • Kuvan julkaisu, filtterit ja tunnisteet, kuvien ajastaminen
  • Instagramin kävijätiedot
  • Instagram-tarinat ja IGTV – mitä ne ovat?
  • Kuvasuunnitelman luominen Instagramiin

Päivän toinen osio keskittyi somevideoiden tuottamiseen: 

  • Videoiden tuottaminen – videosisällöt puhelimella, erilaiset ohjelmistot videoiden tai tekstianimaatioiden tuottamiseen.
  • Missä voin julkaista videomateriaalia ja mikä kanava on minulle paras? Esimerkiksi Livelähetykset (IG & Facebook), YouTube ja Instagram.
  • Harjoituksen videoiden kuvaamiseen.

Koulutuspäivä oli kokonaisuudessaan onnistunut ja osallistujien palautteen perusteella he saivat Instagramin käyttökoulutuksen lisäksi ideoita oman markkinoinnin ja viestinnän kehittämiseen.

”Kouluttaja oli erittäin hyvä ja helposti lähestyttävä. Tiesi mistä puhui ja osasi kouluttaa niin että kokematonkin oppi. Koulutustilanteessa syntyi välitön tunnelma, mikä ei välttämättä aina ole itsestäänselvyys”, osallistujan palaute.

Hotelli Alba

Kehittämisyhtiö Witas Oy