Sosiaalinen media on mahdollistanut pienten yrityksien markkinoinnin kustannustehokkaasti. Kun sisällöntuotanto on kunnossa ja kanavien seuraajat koostuvat aktiivisista ja innokkaista seuraajista, tuo kanavien päivittäminen pelkän näkyvyyden sijaan suoraan myynnillisiä tuloksia. Sosiaalisen median algoritmit pitävät markkinoijat valppaana, joten Vinkeen ja Ommellisen yrittäjät halusivat saada lisää oppia Facebookin tehokkaammasta hyödyntämisestä markkinoinnin tukena.

Verkkokaupan seuranta tuloksellisen digimarkkinoinnin lähtökohtana

Valmennuskokonaisuuden alussa varmistimme, että verkkokaupan seurantaa varten on kaikki tarvittava tieto: voimme seurata verkkokaupan tuloksia ja eri kanavien vaikutusta myyntiin suoraan Google Analytiikan puolelta, sekä Facebook-pikselin avulla mainonnan raporteista voidaan katsoa kuinka moni mainoksen perusteella on tehnyt oston verkkokaupassa. Tämä on ehdoton edellytys verkkokaupan tehokkaaseen markkinointiin: jo pelkästään tuloksien mittaamisen ja seurannan näkökulmasta, mutta nämä työkalut auttavat myös tehokkaampien kohderyhmien luomisessa.

Facebook-mainonnan työkalut osana jatkuvaa markkinointia

Molemmat yrittäjät olivat samanlaisessa lähtötilanteessa, joten valmennuskokonaisuus suunniteltiin verkkokaupan näkökulmasta boostaamaan tulevan joulusesongin myyntiä. Valmennuspäivät keskittyivät Facebook-mainonnan työkalun käyttöön, tehokkaiden kohderyhmien luomiseen, eri mainosmuotoihin sekä samalla pohdimme, miten maksulliset työkalut auttavat näkyvyyden kehittämiseen maltillisella budjetilla pitkällä aikavälillä.

Käsityöyrittäjän markkinointi voi koostua monesta eri osa-alueesta: myyntiä tehdään niin tapahtumissa, omien verkostojen ja jälleenmyyjien kautta sekä verkkokaupassa. Tapahtumien aikana henkilökohtaisten kohtaamisen myötä tuleva positiivinen asiakaskokemus ja viestintä voidaan rakentaa myös verkkoon:

  • Miten herätät asiakkaan kiinnostuksen innostavalla sisällöllä = nykyisten aktiivisten seuraajien keskuudessa positiivisen vastaanoton saanut päivitys, jonka näkyvyyttä kasvatetaan uuden yleisön keskuudessa.
  • Millaista keskustelua asiakkaiden kanssa käydään tapahtumissa ja mitkä tekijät ratkaisevat asiakkaan ostopäätöksen? Kuinka nämä samat viestit tukevat verkkokaupan markkinointia – herätät asiakkaan kiinnostuksen?
  • Uudelleenmarkkinointi ei välttämättä heti myy tuotetta vaan sisällöllä pyritään vastaamaan ostopäätöstä estäviin kysymyksiin ja tuomaan esiin yrityksen markkinoinnin valtteja – rakennamme samalla brändin luotettavuutta ja tunnettuutta pelkän tyrkyttämisen sijaan.
  • Miten voit videoiden ja kuvien kautta tuoda henkilökohtaisempaa otetta somessa tapahtuvaan markkinointiin?

Tiiviin valmennuskokonaisuuden tuloksena yrittäjät osaavat toteuttaa mainoskampanjan itse, ymmärtävät mainostyökalun tarjoamat mahdollisuudet sekä pystyvät seuraamaan ja todentamaan mainonnan aikaansaamia tuloksia. Haluatko hyödyntää Facebook-mainontaa omassa markkinoinnissasi? Lue lisää Facebook-mainonnan eri vaihtoehdoista.

Valmennuksen aikana toteutetulla kampanjalla saatiin aikaan:

1700 € myyntiä

90 € mainosbudjetilla