Ripaus luontoa ja minimalistista pohjoismaista tunnelmaa kotiisi. QUU Designin ajattomat ja ekologiset valaisimet valmistetaan Suomessa laadukkaasta saarnista ja Iittalan kierrätyslasista, joten jokainen valaisin on uniikki kappale.

Kun ensimmäisen kerran juttelin QUU Designin Heli Mäkirannan kanssa, huomasin, että haluan ehdottomasti olla mukana luomassa kysyntää upealle tuotteelle. Yhteistyömme alkuvaiheessa starttasi Vain Elämää -juhlakausi ja QUU Designin valaisimet olivat luomassa tunnelmaa Satulinnassa. Lisäksi tuote on herättänyt kiinnostusta yritystilojen sisustukseen sopivana valintana.

Rakensin QUU Designin markkinointia varten kampanjakokonaisuuden, joka voisi tarvittaessa siirtyä yrittäjän itsensä ylläpitämäksi.  Parhaimman hyödyn Facebook-mainonnasta saa hyödyntämällä kampanjoita erilaisilla tavoitteilla, joten tietoisuutta rakennetaan uuden yleisön keskuudessa, pyritään poistamaan ostamisen esteitä ja ohjataan verkkokauppaan suunnittelemaan omaa QUU Design -valaisinta. Pitkäkestoisen ja jatkuvasti kehitettävän kokonaisuuden pohjalle rakentui useita erilaisia potentiaalisista asiakkaista koostuvia kohderyhmiä.

Kokonaisuus rakentui Vain Elämää -yhteistyökuvion esilletuomiseen, uuden yleisön tavoittamiseen, QUU Designin tarinan ja brändin tietoisuuden kasvattamiseen, verkkokaupan myyntiin ja uudelleenmarkkinointiin. Näin pyrimme tavoittamaan uuden asiakkaan ja herättämään kiinnostusta erilaisten sisältöjen kautta pelkän myyntivetoisen kampanjoinnin sijaan.

Mitä saimme aikaan kuukauden startilla?

Jo kampanjan aloittamisen aikaan oli selvää, että kyseessä on tuote, joka sopii sosiaalisen median markkinointiin täydellisesti. Ensimmäinen kampanjakokonaisuus antoi kasvaneen myynnin lisäksi todella paljon tietoa kohderyhmistä ja toimivimmista mainosvariaatioista.

Verkkokaupan markkinoinnissa on erittäin tärkeää, että saamme tietoa tuloksellisuudesta ja verkkokaupassa tapahtuvista asiakkaiden toiminnoista. Tämä antaa erinomaisen pohjan mainonnan kehittämiselle, koska se on jatkuvaa testaamista ja kokeilua, jolloin aikaansaatujen tuloksien perusteella pystytään luomaan tehokkaampaa ja kohdennetumpaa sisältöä, markkinointia ja myyntiä.

Huolimatta siitä, että yhteistyön aikana rakensin asiakkaan käyttöön some-mainonnan oppaan kampanjan ylläpitämiseksi itsenäisesti, on lopputuloksena yhteistyön jatkuminen.

Hotelli Alba

Vinkee ja Ommellinen