Howspace on kansainvälistä kasvua hakeva SaaS-yritys, joka kehittää tekoälyä (AI) hyödyntävää digitaalisen fasilitoinnin ja oppimisen verkkoalustaa työyhteisöjen sekä koulutus- ja konsultointiorganisaatioiden työn tueksi.

Flumenia tukee Howspacea digimarkkinoinnissa, erityisesti sosiaalisen median sisällöntuotannossa sekä mainonnassa ja kanavien kehittämisessä, ulkoistettuna markkinoinnin toteuttajana. Howspace verkkoalustaa hyödynnetään Flumenian valmennus- ja työpajakokonaisuuksissa, esimerkiksi VIMMA -foorumin työpajassa, jossa oli yli 100 osallistujaa.

Kasvuyrityksen markkinointi vaatii monenlaisia toimenpiteitä ja siinä korostuvat automatiikan hyödyntäminen, myynnin ja markkinoinnin yhteistyö, sisältömarkkinoinnin tuotanto ja tapahtumamarkkinointi. Uusia markkinoita avattaessa käyttöön on valjastettava laaja kirjo digimarkkinoinnin toimenpiteitä. Tavoitteenamme on skaalata verkkokanavien avulla myyntiämme kansainvälisillä markkinoilla.

Kasvuyrityksen markkinointi koostuu asiakkaan ostoprosessin huomioimisesta jokaisessa asiakkuuden vaiheessa – uusien kontaktien hankinnasta aina asiakkaan tukemiseen tuotteen käyttämisessä.

Pitkäaikainen yhteistyö on koostunut digitaalisen markkinoinnin suunnittelusta ja toteuttamisesta, analytiikan kehittämisestä sekä sosiaalisen median sisällöntuotannosta ja maksetusta mainonnasta (mm. Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram, natiivimainonta, Google Ads). Lisäksi olen aiemmin tuottanut asiakkaan käyttöön eri markkinointisisältöjä (työsuhteessa vuonna 2017–2018): mainoksien tuotanto, sisällöntuotanto blogiin, uutiskirjeisiin ja sähköposteihin (markkinoinnin automatiikka), videosisällöt (asiakastarina ja tapahtumataltioinnit) sekä eBookien tuotanto.

Saatuja tuloksia: Sisältömarkkinointi on tuonut kasvua niin verkkosivuston kävijämäärässä ja ennen kaikkea verkkokanavien kautta tulleiden liidien ja uusien asiakkaiden määrässä. Flumenian kanssa jatkuvan yhteistyön tuloksia mitataan uusien asiakaskontaktien ja markkinoinnin toimenpiteiden aikaansaamien laadukkaiden liidien määrän kasvulla.

Eri asiakassegmenteille kohdennetuilla tapahtumilla on ollut iso rooli uusasiakashankinnassa ja tuotteeseen tutustumisessa. Markkinointiyhteistyö Flumenian kanssa on tuottanut yli 3000 osallistujaa ja yli 2000 uutta kontaktia kilpaillulla toimialalla Suomen ja Ruotsin markkinoilla. Sosiaalisen median markkinoinnilla on rooli myös uusien markkinoiden avaamisessa sekä myynnin ja markkinoinnin tukemisessa: mainosvariaatiot auttavat markkinakohtaisen viestinnän kehittämisessä aikaansaatujen tuloksien pohjalta.

Kasvuyrityksen markkinoinnissa korostuvat automatiikan hyödyntäminen, myynnin ja markkinoinnin yhteistyö, sisältömarkkinoinnin tuotanto ja tapahtumamarkkinointi. Uusia markkinoita avattaessa käyttöön on valjastettava laaja kirjo digimarkkinoinnin toimenpiteitä.

Tavoitteenamme on skaalata verkkokanavien avulla myyntiämme kansainvälisillä markkinoilla. Flumenia on tukenut meitä tässä työssä pitkään ja auttanut paitsi suuntaamaan tekemistämme uusille markkinoille, myös laajentamaan tunnettuuttamme Suomen markkinassa. Yhteistyö on aina ollut joustavaa ja mutkatonta.

Hanna Liimatainen

Viestintäpäällikkö ja digitaalisen fasilitoinnin sanansaattaja