Flumenian Facebook Live -lähetykset saavat jatkoa keväällä. Luvassa vinkkejä digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median suunnitteluun ja hyödyntämiseen markkinoinnin tukena, ajankohtaisia muutoksia unohtamatta!

Facebook Live -lähetyksissä äänessä Flumenian perustaja, digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median asiantuntija, tekijä ja kouluttaja Sanna Virtanen. Aiemmat lähetykset löydät Flumenian Facebook-sivulta sekä koottuna tästä blogijulkaisusta.

Digimarkkinoinnin suunnittelu – mitä pitää ottaa huomioon? Tiistai 28.1.2020 klo 14.00

Mitä digimarkkinoinnin suunnittelussa kannattaa ottaa huomioon?  Hyvä suunnittelu selkiyttää arjen tekemistä, ymmärrys markkinasta ja asiakkaiden tarpeista auttavat tuottamaan laadukkaampaa sisältöä määrällisten tavoitteiden sijaan ja liiketoiminnasta lähtevät tavoitteet ohjaavat toimenpiteiden valitsemista. Tervetuloa mukaan vuoden ensimmäiseen lähetykseen!

 

Sisältömarkkinointi – kenelle se sopii? Keskiviikko 5.2.2020 klo 10.00

Sisältömarkkinointi on tapa toteuttaa markkinointia, jolla vastataan muuttuneisiin käyttötottumuksiin ja tiedon tarpeisiin. Sosiaalisen median ja digitaalisten kanavien myötä tietoa on saatavilla helposti. Sen sijaan, että tuotamme yksisuuntaisia mainoskampanjoita eri medioissa, sisältömarkkinointi tähtää siihen, että yritys on läsnä ja löydettävissä silloin kun asiakkaat etsivät tietoa. Tässä Facebook Live -lähetyksessä käydään läpi sisältömarkkinointia ja sisältöä – mitä se oikeastaan on? Aiheesta voit lukea lisää myös blogijulkaisuna.

 

Facebook-mainoksen toteutus, keskiviikko 19.2.2020 klo 10.00

Tässä Facebook Live -lähetyksessä käyn läpi Facebook-mainonnan perusteet eli miten luot kampanjan Facebookin mainostyökalun kautta. Tässä lähetyksessä käsitellään kampanjan luomista ja tavoitteen valitsemista, kohderyhmän luomista sekä mainoksien eri muotoja.

Markkinoinnin mittaaminen, keskiviikko 11.3.2020 klo 10.00

Tämä lähetys keskittyy markkinoinnin mittaamisen perusteisiin: mitä asioita kannattaa ottaa huomioon ja millaisia vaihtoehtoja erilaisten sivustojen (verkkokauppa, verkkosivusto ilman verkkokauppaa) tuloksellisuuden mittaamiseen on. Käyn läpi eri työkaluja markkinoinnin mittaamisen tueksi (mm. Google Analytics, Google Tag Manager, Google Data Studiolla näkymä markkinoinnin kokonaisuudesta) Lue lisää markkinoinnin seurannasta ja tuloksellisuuden mittaamisesta.

Facebook-mainonnan kohdentaminen, keskiviikko 25.3.2020 klo 10.00

Hyödynnätkö Facebookin markkinoinnin työkalujen kaikkia mahdollisuuksia? Tämän Liven aikana käydään läpi edistyneempää mainonnan kohdentamista ja kohderyhmien luomista: Miten luon kohderyhmiä, mitä ovat mukautetut yleisöt ja kaksoisolentokohderyhmät? Mitä hyötyä on Facebook-pikselistä verkkosivustolla?

 

Miten suunnittelen monikanavaista markkinointia? Keskiviikko 1.4.2020 klo 10.00

Miten suunnittelen käytännön toteutusta? Tässä Facebook Live -lähetyksessä käyn läpi markkinoinnin toteutusta eli erilaisia tapoja suunnitella markkinointikampanjoita – missä kanavassa ja millaisia sisältöjä kampanjat tarvitsevat toimiakseen?

Miten hyödynnän asiakas- ja kilpailijatietoa oman markkinoinnin tukena? Keskiviikko 15.4.2020 klo 10.00 [uusi ajankohta] 

Miten voit hyödyntää sosiaalisen median kanavia ja kilpailijatietoa oman markkinoinnin tukena? Tämä Facebook Live lähetys keskittyy asiakas- ja kilpailijaymmärryksen kasvattamiseen ja siihen, miten voit hyödyntää sosiaalisen median kanavia tiedon hankinnan tukena.

Googlen työkalut markkinoinnin tukena. Keskiviikko 22.4.2020 klo 10.00 [uusi ajankohta] 

Löytyykö verkkosivustosi Googlen hakutuloksista? Tämä Live-lähetys keskittyy Googlen hakukonenäkyvyyden vaihtoehtoihin: Verkkosivun näkyvyyttä voidaan parantaa mm. hakukoneoptimoinnin ja hakukonemainonnan eli Google Ads-mainonnan avulla. Verkkokauppiaana saat ”parhaat paikat” hakukoneessa Google Shopping -mainonnalla. Google My Business-palvelun kautta hallinnoit omia tietojasi hakukonenäkymässä ja Google Mapsissa.

Digimarkkinoinnin perusteet – mistä lähteä liikkeelle? Keskiviikko 29.4.2020 klo 10.00 [uusi ajankohta] 

Tämä Facebook Live -lähetys keskittyy digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun ja perusteisiin. Miten yrityksen lähtötilanne vaikuttaa markkinoinnin valintoihin? Miten rakennat markkinoinnistasi kokonaisuuden, joka ei ole yksittäisistä kanavista riippuvainen vaan otat huomioon asiakkaasi ostamisen eri vaiheet ja olet löydettävissä silloin kun asiakas etsii verkosta tietoa?


Pistä Flumenian Facebook-sivu seurantaan ja voit tilata muistutuksen Live-lähetyksen alkamisesta. Nämä eivät vaadi erillistä rekisteröitymistä ja videotallenne on katsottavissa jälkikäteen Facebook-sivulla sekä tässä blogijulkaisussa. Tervetuloa mukaan!