Facebook-mainonta osana tuloksellisen markkinoinnin kokonaisuutta

Facebook-mainonta on erinomainen lisä digimarkkinoijan työkalupakkiin. Mainostyökalun ehdottomana etuna on sen kohdennettavuus käyttäjien demografisten tietojen, kiinnostuksen kohteiden ja käyttötottumuksien perusteella.

Facebook-mainonta myynnin ja asiakashankinnan tukena

Kun haluat tavoittaa uutta yleisöä ja varmistaa, että tavoitat myös verkkosivustollasi vierailleet kävijät, on Facebook-mainonta työkalujen valinnassa ehdottomasti kärkipaikoilla. Facebook-mainonnan etuna on sen tarkka kohdennettavuus – sen avulla voit kohdentaa mainontaa oikea-aikaisesti asiakkuuden eri vaiheisiin.

Facebook-mainonta sopii kaiken kokoisille yrityksille ja parhaimman hyödyn saat irti mainonnasta, kun käytössäsi on Facebook-pikseli ja jatkuvan kampanjoinnin myötä kertynyttä dataa. Näin pystyt tavoittamaan uusia, samankaltaisia potentiaalisia asiakkaita kuin esimerkiksi verkkosivustosi vierailijat tai Facebook-sivusi tykkääjät.

Facebookin edistyksellinen mainonnan hallinta hyödyntää tekoälyä kohderyhmien tavoittamiseen ja asetettujen tavoitteiden täyttymiseen. Me Flumenialla hyödynnämme Facebook-mainontaa markkinoinnin tukena ja kokemusta on kertynyt jo siitä lähtien kun Facebook-mainonta on rantautunut Suomeen.

Toteuttamamme Facebook-kampanjat ovat tuoneet asiakkaillemme:

  • Tuloksia suoraan verkkokaupan myynnissä ja parhaimmillaan mainonnan ROAS eli tuottosuhde on ollut yli 20.
  • Uusia kontakteja ja liidejä kustannustehokkaasti – riippuen toimialasta ja mainonnan toteutuksen kestosta, on uusien liidien hinta ollut parhaimmillaan alle 1 €.
  • Tunnettuutta ja kysynnän edistämistä.
  • Mitattavaa ja läpinäkyvää mainonnan toteutusta. Varmistamme aina ennen kampanjan alkua, että pystymme mittaamaan ja seuraamaan mainonnan aikaansaamaa tuloksellisuutta.

Toteutamme tyypillisesti kokonaisuuksia, jotka koostuvat useista kampanjoista, joilla on erilaisia tavoitteita. Näin saamme mainonnasta tehoja irti, kun hyödynnämme sitä oikein ja pitkäjänteisesti.

Ajattelemme usein, että mainostaminen tuo suoraviivaisesti myyntiä.

Me rakennamme kokonaisuuksia, joissa hyödynnämme Facebook-sivulle tuotettuja sisältöjä tai tuotamme päivityksiä ja sisältöjä, jotka eivät vielä ensimmäisessä vaiheessa myy tyrkyttäen.

Tämän kampanjoinnin tavoitteena on herättää uusien asiakkaiden kiinnostus ja luoda tunnettuutta pitkäaikaisesti yksittäisten päivityksien boostauksen sijaan.

He luottavat Flumenian Facebook-mainonnan osaamiseen

Mitä maksaa ja tuoko se meille tuloksia?

Facebook-mainonta herättää paljon kysymyksiä – tässä meidän vastauksiamme

Olemme toteuttaneet Facebook-mainontaa B2B- ja B2C-yrityksille menestyksekkäästi. Facebook-mainonta sopii siis monenlaisille yrityksille ja organisaatioille, niin pienille kuin isoille toimijoille.

Onnistumisen edellytyksenä on mainonnan suunnitelmallinen ja pitkäjänteinen toteutus, koska yksittäiset toimenpiteet eivät yleensä tuota tuloksia. Toinen, mikä vaikuttaa mainonnan tuloksellisuuteen ja sopivuuteen, on oikeat työkalut mainonnan toteuttamiseen.

Jos mietit kohderyhmäsi tavoittamista, toimimme Facebookissa myös henkilökohtaisella profiililla, vaikka emme sitä omassa työroolissa käyttäisikään. Facebook-mainonnan tehokkuus piileekin sen kohdentamisessa ja edistyneen tekoälyn hyödyntämisessä kohderyhmän tavoittamiseen.