Markkinointi sosiaalisessa mediassa

Vaikka sosiaalisen median palveluiden käyttäminen on arkipäiväistä ja helppoa, ei tuloksellinen sosiaalisen median markkinointi yrityksen kasvun edellytyksenä sitä kuitenkaan ole. Some eroaa selvästi perinteisestä yksisuuntaisesta mediasta. Sosiaalisessa mediassa voidaan jakaa asiantuntijuutta ja ajatuksia sekä tuottaa yrityksen kohderyhmää viihdyttävää ja aktivoivaa sisältöä.

Kysy lisää!

Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille mahdollisuuden uusien asiakkaiden tavoittamiseen, vuorovaikutteiseen viestintään sekä parempaan asiakaspalveluun. Autan tavoitteellisessa sosiaalisen median markkinoinnissa, joka on osa yrityksen digimarkkinoinnin kokonaisuutta. Suunnitelmallinen sisällöntuotanto sosiaalisessa mediassa on osa yrityksen liiketoimintaa, ei epämääräistä päivittelyä.

Varmista, että tarjonnastasi kiinnostuneet asiakkaat löytävät luoksesi. Sosiaalisen median kanavien lähtökohdista suunnitellut toteutukset sekä niiden seuranta, yrityksen aktiivisuus ja oikean kohderyhmän tavoittaminen ovat onnistumisen edellytykset.

Suunnitelmallisuudesta apua ajankäyttöön

Mitä sinne someen voisi päivittää? Autan uusien ideoiden tuottamisessa ja valmennan suunnitelmallisessa sisällöntuotannossa. Yli kymmenen vuoden kokemus, ajantasaiset tiedot ja luovat ideat tuovat uutta virtaa sosiaalisen median markkinointiin.

Tavoita some-mainonnalla oikeaa kohderyhmää

Pelkkä somettelu ei enää riitä, ja algoritmit pitävät markkinoijan työn mielekkäänä. Some-mainonnan avulla yrityksen sisällöt näkyvät potentiaaliselle kohderyhmälle ja aiheesta kiinnostunutta yleisöä on helpompi aktivoida osallistumiseen tai ostamiseen.

Verkkosivun vierailijoista suosittelijoiksi

Menestymisen mittarina ei ole tykkääjien määrä vaan yrityksen arvoihin samaistuva sitoutunut yhteisö. Kun tuote on houkutteleva ja palvelu on kunnossa, muodostuu asiakkaista arvokkain asia, joka yrityksellä voi olla: kokemuksiaan ja suosituksiaan jakava asiakaskunta.

Referenssejä sosiaalisen median markkinoinnista

Verkkokaupan digimarkkinointi | Vinkee & Ommellinen

Facebook-markkinointi, Instagram-markkinointi

Ota yhteyttä kun tarvitset:

  • TEKIJÄÄ, JOKA HALLITSEE SOSIAALISEN MEDIAN KANAVAT:

    Jatkuvan yhteistyön mallissa sosiaalisen median markkinointia toteuttaa idearikas ammattilainen, joka tuottaa mitattavia tuloksia: kuukausittain määritettävät toimenpiteet tähtäävät yhteistyössä määritettyihin liiketoiminnan tavoitteisiin, eivät pelkästään näkyvyyden kasvattamiseen.

  • Asiakashankinta sosiaalisessa mediassa (mm. verkkokaupan tehokas markkinointi, Facebook-mainonta, myynnin tehostaminen sekä markkinoinnin mittaaminen ja seuranta).

    Tehokas markkinointi somessa, toteutukset eri kanaviin (mm. sosiaalisen median mainonta eri kanavissa esimerkiksi Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä, Twitterissä ja YouTubessa).

    Sosiaalinen media osana sisältömarkkinointia (valmennus sisältöjen tuottamiseen ja ideointiin, sisältöjen jakelu, myynnin ja liidien hankinnan tehostaminen).

  • Flumenia on valintasi silloin kun oma aika ja osaaminen eivät riitä sosiaalisen median hallinnointiin. Kokenut osaaja hoitaa some-markkinoinnin sovitun budjetin mukaisesti ja saadut tulokset raportoidaan kuukausittain. Valitsemme yhteistyössä kehittämiskohteet ja toimenpiteet, joiden tavoitteena voivat olla myynnin kasvattaminen, asiakashankinta tai oman henkilöstön valmentaminen sosiaalisen median hyödyntämisessä osana markkinointia.

    Jäitkö pohtimaan? Olen koonnut usein kysyttyjä kysymyksiä, joissa kerrotaan lisää markkinoinnin toteuttamisesta.

  • APUA SOSIAALISEN MEDIAN STRATEGISEEN SUUNNITTELUUN:

    Markkinointitiimeille ja markkinoijille suunnattu kokonaisuus sisältää sosiaalisen median strategista suunnittelua sekä suunnitelman sosiaalisen median sisällöntuotantoon. Yhteistyö pitää sisällään valittavat sosiaalisen median valmennukset tai markkinoinnin toimenpiteet ammattilaisen toteuttamana.

  • Sosiaalisen median suunnitelmaan sisältyvät:

    > Sosiaalisen median markkinoinnin tavoitteet
    > Kohderyhmien määrittäminen
    > Asiakasymmärryksen kasvattaminen
    > Viestinnän tyyli
    > Kanavavalinnat ja kanavien roolit
    > Some-markkinoinnin resurssointi (vastuut ja osaamisalueet)
    > Sisältöjen ideointi ja sisältökalenteri
    > Sosiaalisen median vaikuttavuuden mittaaminen 
    > Mainonnan tehokkuuden mittaaminen

    Sosiaalisen median suunnittelu toteutetaan työpaja- ja verkkotyöskentelynä. Yhteistyö pitää sisällään valmennukset valittujen kanavien ja työkalujen käyttöön.

  • Kiinnostuitko? Kysy lisää, niin tehdään yhdessä vaikuttavaa sosiaalisen median markkinointia.

    Jäitkö pohtimaan? Olen koonnut usein kysyttyjä kysymyksiä, joissa kerrotaan lisää Flumenian toimintamallista markkinoinnin suunnitteluun ja toteuttamiseen liittyen.

     

Kouluttaja

Tutustu palveluun

Digimarkkinointi

Tutustu palveluun