LinkedIn on hiljattain julkaissut käyttöön Business Managerin, joka on monelle käyttäjälle tuttu entuudestaan Facebookista. LinkedIn on samalla petrannut ja ottanut harppauksia eteenpäin LinkedIn-mainonnan osalta ja käyttöoikeuksien aiempaa selkeämpi ja helpompi hallinnointi yhdestä paikasta on ehdottomasti askel parempaan suuntaan.

 

LinkedIn Business Managerilla hallitset kaikkia yrityksen markkinointiin liittyvä resursseja

LinkedIn Business Manager on hallinnointityökalu, jossa näkyvät kaikki yrityksen käytössä olevat yrityssivut, mainostilit ja ylläpitäjät. Business Managerin kautta voidaan antaa tarvittavia oikeuksia myös markkinointikumppaneille. Business Managerin avulla kaikki tarvittavat tiedot ja ylläpito-oikeudet ovat yrityksen hallussa eivätkä yksittäisen työntekijän henkilökohtaisen profiilin takana.

Alunperin nämä käyttöoikeuksien ja käyttäjien hallintaan suunnitellut työkalut ovat olleet toimistojen käytössä ja ovat auttaneet useiden sivujen ja mainostilien hallinnoinnissa. Kuitenkin työkalu on erittäin hyödyllinen kaikille yrityksille, jotka ylläpitävät yksittäistäkin sivua ja mainostiliä sekä ennen kaikkea yrityksille, joilla on hallinnoitavanaan sivuja eri yksiköiden tai markkina-alueiden näkökulmasta. Yrityksellä voi olla käytössään erilliset mainostilit rekrymarkkinoinnin ja myyntiä tukevan markkinoinnin toteuttamiseen.

 

LinkedIn Business Manager

LinkedIn Business Managerin käyttöönotto

Voit luoda oman LinkedIn Business Managerin maksutta täältä.

  • Lisää ensimmäisessä vaiheessa yrityksen nimi ja työsähköposti. Tarvitset aina henkilökohtaisen LinkedIn-tilin käyttöoikeuden vahvistamiseksi.
  • Valitse oikea vaihtoehto – oletko perustamassa tiliä vain oman yrityksen käyttöön vai oletko perustamassa sitä toimiston käyttöön, jolloin hallinnoidaan useiden asiakkaiden sivuja ja mainostilejä.

Huom! LinkedIn Business Manager on BETA-vaiheessa, sain tässä yhteydessä pari virheilmoitusta ennen kuin onnistuin luomaan Flumenian Business Managerin. 

LinkedIn Business Manager -tilin luominen

 

Hallinnoi henkilöstön ja kumppaneiden ylläpito-oikeuksia yhdessä paikassa

Business Managerin kautta voit lisätä erilaisia rooleja niin yrityksen työntekijöille kuin markkinointikumppaneille. Kun teet yhteistyötä markkinointikumppanin kanssa, voit jakaa heille tarvittavat kumppanioikeudet. Toimisto voi itse hallinnoida oman henkilöstön pääsyä ja käyttöoikeuksia eri asiakkaiden tileille.

  • People: Voit kutsua Business Managerin käyttäjäksi henkilön, jolla annetaan Admin, Employee tai Contractor-oikeudet.
    • Admin voi hallinnoida ja lisätä muita käyttäjiä, sivuja, mainostilejä sekä yleisöjä. Huom! Varmista, että tilillä on aina vähintään 2 admin-tason käyttäjää.
    • Employee voi työskennellä sivun ja mainostilin parissa ja Contractor oikeuksilla on samat käyttöoikeudet kun työntekijällä, kuitenkin erona on se, että henkilö työskentelee yrityksessä väliaikaisesti tai muussa roolissa.
  • Partners: Kun työskentelette markkinointikumppanin kanssa, voit antaa heille kumppanioikeudet. Voit kutsua markkinointikumppanin vasemman reunan valikosta > Partners ja lisäämällä tänne kumppanin Business Managerin ID-tunnuksen (löytyy vasemmasta yläreunasta).

Sivujen ja mainostilien hallinnointi Business Managerissa

Pages ja Ad accounts : Kun perustat yrityksellesi oman Business Managerin, voit siirtää jo olemassa olevan LinkedIn-yrityssivun ja mainostilin Business Manageriin. Näin mainostilin ja sivun omistajuus on yrityksen Business Managerissa, ei yksittäisen käyttäjän hallussa.

 

Miten Business Manager eroaa sivun ja mainostilin käyttäjien hallinnasta?

Kuten alla olevasta taulukoinnista nähdään, voidaan käyttöoikeuksia jakaa sivun ja mainostilin sekä jatkossa Business Managerin kautta. Jos otat Business Managerin käyttöön, on käyttäjien hallinta helposti yhdessä paikassa.