Digimarkkinointi myynnin ja asiakashankinnan tukena

Tuntuuko digimarkkinointi sekavalta kokonaisuudelta, josta on vaikea saada otetta? Digimarkkinointi on monen osa-alueen kokonaisuus, ei yksittäinen toimenpide, markkinointikanava tai kampanja. Älä jää pähkäilemään suunnitelmia ja valintoja yksin vaan ota tueksi kokenut ja tuloshakuinen markkinoinnin tekijätiimi.

Ota yhteyttä

Me autamme onnistumaan markkinoinnissa

Autamme kasvuhaluisia yrityksiä toteuttamaan tuloksellista ja mitattavaa digitaalista markkinointia. Liiketoimintaa tukevat tavoitteet, asiakas- ja markkinaymmärrys ja suunnittelu antavat valmiudet markkinoinnin onnistumiselle. Kun toimenpiteet perustuvat yhteisesti sovittuihin tavoitteisiin ja yrityksen kohderyhmää parhaiten tavoittavaan lähestymistapaan**, tuottaa se yrityksellesi lisäarvoa tunnettuuden lisääjänä, kysynnän edistäjänä ja myynnin kasvattajana.

Digimarkkinointi on jatkuvaa tekemistä. Tavoitat silloin kohderyhmäsi oikeaan aikaan eri kanavissa ja sijoitut paremmin hakukoneessa. Autamme tuottamaan asiakkkaan ostamista ja päätöksentekoa tukevaa sisältöä, mittaamaan markkinoinnin tuloksellisuutta sekä tekemään asiakashankinnasta ja myynnistä mahdollisimman vaivatonta – verkkokaupalla tai ilman.

Tehdään yhdessä markkinoinnistasi vaikuttavaa.

** Markkinointia voidaan toteuttaa monella eri tavalla. On erilaisia lähestymistapoja, kuten inboundia, kasvumarkkinointia, Growth Hackingia, markkinoinnin automatiikkaa, sosiaalisen median markkinointia, sisältömarkkinointia tai Google-mainontaa. On yrityksiä, jotka toimivat ainoastaan verkon välityksellä ja vastaavasti yrityksiä, jotka eivät välttämättä tavoita omia kohderyhmiään suosituimmissa sosiaalisen median kanavissa. Silloin markkinoinnin lähestymistapa on hyvin erilainen. Emme tarjoa sinulle yksittäisiä kampanjoita ja ”takuuvarmoja” kanavia vaan yrityksen toimintaan ja strategiaan perustuvia valintoja sekä markkinoinnin tavoitteita ja myyntiä tukevia toimenpiteitä.

Markkinointistrategia

Yhteistyömme lähtökohtana ovat liiketoimintaa tukevat myynnilliset, mielikuvalliset ja markkinoinnin tavoitteet.

Kun tavoitteet ovat selkeät, ymmärrys markkinasta sekä tavoiteltavien kohderyhmien ostamisen tavoista ja tiedontarpeista toimivat pohjana sopivien sisältöjen suunnittelussa ja markkinointikanavien valinnassa.

Kun markkinoinnin eri osa-alueet toimivat yhdessä, ne tukevat yrityksen kasvua ja myyntiä.

Keskitymme oikeisiin asioihin

Analytiikka auttaa seuraamaan markkinoinnin tuloksellisuutta ja ohjaamaan panostuksia oikeaan suuntaan.

Kun ymmärrämme asiakkaiden käyttäytymistä paremmin, voimme kehittää markkinointia ja myyntiä tehokkaammaksi kokonaisuudeksi.

Flumenialla on yli 10 vuoden kokemus sekä tehokkaat työkalut markkinoinnin tekemiseen, testaamiseen ja seurantaan. Työskentelemme markkinoinnin automatiikan ja seurannan kehittämisen parissa (HubSpot, ActiveCampaign, Google Analytics/Google Tag Manager).

Jatkuvalla yhteistyöllä tuloksia

Tavoitteellinen yhteistyö voi pitää sisällään makkinoinnin suunnittelua, toteutusta ja digimarkkinoinnin valmennusta.

Myynnin edistämiseen ja tulokselliseen markkinointiin käytämme mm. LinkedIn-, Facebook-, Instagram-, YouTube- ja Twitter-mainontaa ja Google Ads, Google Display ja Google Shopping-mainontaa.

Pääasiassa eivät kuitenkaan ole yksittäiset kanavat vaan asiakkaalle oikea-aikainen viestintä ja sen pohjalta suunnitellut toimenpiteet.

Digimarkkinoinnin palvelut – ota yhteyttä kun tarvitset:

  • TULOKSELLISTA DIGIMARKKINOINNIN TOTEUTUSTA:

    Jatkuvan yhteistyön mallissa digitaalisen markkinoinnin ammattilainen suunnittelee ja toteuttaa kuukausittain määriteltävät toimenpiteet yhdessä sovittujen tavoitteiden saavuttamiseksi. Saat käyttöösi kokeneen asiantuntijan, sekä liiketoiminnan tavoitteita tukevaa ja mitattavaa digimarkkinointia.

  • Tuloksellinen markkinointi sisältää mm.

    Markkinoinnin kehittämissuunnitelman: 

    Liiketoimintaa tukevat markkinoinnin tavoitteet, kohderyhmät, asiakkaan ostamisen mallintaminen ja viestintä asiakkuuden eri vaiheissa, valittavat kanavat ja markkinoinnin toimenpiteet.

    Asiakkaan ostamista tukevien sisältöjen suunnittelun ja toteutuksen:
    Sisältömarkkinointi,
    sosiaalisen median markkinointi, sähköpostimarkkinointi ja markkinoinnin automatiikka.

    Myynnin edistämistä tai verkkokaupan myynnin kasvattamista digimarkkinoinnin avulla: Uusien asiakkaiden ja liidien hankinta Facebook-, LinkedIn-,  Google Ads-, YouTube- ja/tai Google Shopping -mainonnan avulla.

    Verkkosivuston kehittämistä paremman löydettävyyden, seurannan ja myynnin näkökulmasta:
    Hakukoneoptimointi ja eri kohderyhmille suunnatut laskeutumissivut, digimarkkinoinnin mittaaminen, analytiikka ja seuranta.

  • Flumenia on valintasi silloin kun haluat kehittää digimarkkinointiasi pitkäjänteisesti. Tuloksia syntyy vain harvoin yksittäisillä teoilla. Flumenian kokenut markkinoinnin osaaja hallinnoi digimarkkinoinnin kokonaisuutta tai toimii osana markkinointitiimiä tuoden uusia ideoita ja näkemyksiä markkinoinnin toteuttamiseen. Valitsemme yhteistyössä kehittämiskohteet ja toimenpiteet ja saadut tulokset raportoidaan kuukausittain.

    Jäitkö pohtimaan? Olemme koonneet usein kysyttyjä kysymyksiä, joissa kerrotaan lisää digimarkkinoinnin toteutuksesta.

  • APUA MARKKINOINNIN SUUNNITTELUUN JA KEHITTÄMISEEN:

    Yrityksen johdolle ja markkinointitiimeille suunnattu kokonaisuus sisältää markkinoinnin kehittämissuunnitelman. Jotta suunnitelma ei jää vain paperille, yhteistyö pitää sisällään valittavat valmennukset tai markkinoinnin toimenpiteet ammattilaisen toteuttamana.

  • Markkinoinnin kehittämissuunnitelma sisältää:

    > Liiketoimintaa tukevat markkinoinnin tavoitteet
    > Digimarkkinoinnin resurssointi (vastuut ja osaamisalueet)
    > Markkinatilanne: kilpailijat ja oman tarjonnan ymmärtäminen asiakkaan näkökulmasta
    > Kohderyhmät: asiakkaan ostamisen mallintaminen ja viestintä asiakkuuden eri vaiheissa
    > Valittavat kanavat ja markkinoinnin toimenpiteet
    > Verkkosivuston kehittäminen paremman löydettävyyden, seurannan ja myynnin näkökulmasta
    > Asiakkaan ostamista tukevien sisältöjen suunnittelu

    Osallistava markkinoinnin suunnittelu toteutetaan työpaja- ja verkkotyöskentelynä.

  • Kiinnostuitko? Kysy lisää sinun tarpeisiisi sopivista palveluista: tehdään yhdessä vaikuttavaa markkinointia. Kysy lisää >>

    Jäitkö pohtimaan? Olemme koonneet usein kysyttyjä kysymyksiä, joissa kerrotaan lisää kehittämissuunnitelman toteuttamisesta.

Tutustu muihin palveluihin

Sosiaalinen media

Tutustu palveluun

Kouluttaja

Tutustu palveluun