Markkinoinnin kumppanuus tuo käyttöönne markkinoinnin asiantuntijatiimin

Kokonaisvaltainen palvelumme nostaa markkinointinne uudelle tasolle. Tiimimme huolehtii kokonaisuuden etenemisestä toteuttaen toimenpiteet aina markkinoinnin suunnittelusta tuloksellisuuden mittaamiseen ja analysointiin.

Systemaattista markkinointia mitattavin tuloksin

Markkinoinnin kumppanuus rakentaa kestävää kasvua ja vahvistaa yrityksenne markkinointiosaamista. Toimimme kuin oma markkinointitiimisi, tuoden mukanamme systemaattisen toimintamallin ja yhteiskehittämisen menetelmät.

Olemme kumppanisi, kun tavoitteena on rakentaa markkinoinnista strateginen kilpailutekijä. Yhdistämme määrätietoisen kehitysotteen ja käytännön osaamisen – rakennamme markkinoinnin tuloksellisuutta toimintamalleilla, jotka tukevat liiketoimintasi tavoitteita.

Saatte käyttöönne kokeneen asiantuntijatiimin osaamisen yhden henkilön kustannuksella, kiinteällä hinnalla.

Kenelle markkinoinnin ulkoistaminen sopii?

B2B-yrityksille, jotka haluavat kasvattaa myyntiä

Systemaattinen B2B-markkinointi tekee myyntiprosessistanne tehokkaamman ja tuo esiin palveluidenne todellisen arvon asiakkaille Lopputuloksena on asiakashankinnan tehokas prosessi, joka tuo lisää liidejä ja edesauttaa myyntityön onnistumista!

Yrityksille, joille rekrytointi luo kasvun

Strateginen rekrymarkkinointi on yrityksesi menestystekijä. Vahva työnantajabrändi ja erottuva markkinointi tekevät yrityksestäsi vetovoimaisen ja houkuttelevan vaihtoehdon parhaille osaajille. Oikein kohdennettuna ja rakennettuna markkinointi tavoittaa potentiaaliset työnhakijat, rakentaa tunnettuutta kiinnostavana työpaikkana ja tukee rekrytointiprosessia tekemällä yrityksestäsi helposti lähestyttävän.

Yrityksille, jotka haluavat tehostaa asiakashankintaa

Tehokas ja kokonaisvaltainen markkinointi rakentaa B2C-yritykselle tunnettuutta ja tuo ostavia asiakkaita verkkosivustollesi. Kustannustehokas ja kohdennettu mainonta yhdistettynä sisällöntuotantoon tuo tehokkuutta asiakashankintaan ja ohjaa asiakkaita kohti ostopäätöstä. Meillä on kokemusta matkailumarkkinoinnista, kivijalkamyymälöiden ja verkkokauppojen markkinoinnista eri toimialoille.

Tilapäinen ratkaisu markkinoinnin osaamisvajeeseen

Ulkoistettu markkinointitiimi tai tarvittessa yksittäinen tiimin jäsen voi tuoda nopeasti käyttöösi täsmäosaamista – oli kyse sitten väliaikaisesta resurssin tarpeesta tai pidemmän aikavälin ratkaisusta. Me hahmotammee nopeasti suuret linjat ja pienemmätkin tarpeet. Ammattilaisista koostuva tiimi varmistaa, että markkinointisi pysyy tuloksellisena ja tukee yrityksesi liiketoiminnan tavoitteita.

MItä markkinointi palveluna sisältää?

Yhteistyön ensimmäisten 6-12 kuukauden aikana toimenpiteet keskittyvät tyypillisesti

Yhteistyömme aloitusvaihe, strateginen suunnittelu, luo selkeät suuntaviivat onnistuneelle toteutukselle. Yhteisen työskentelyn lopputuloksena meillä on käytössämme toteutusta ohjaava kehittämissuunnitelma

Luomme yhteisen näkemyksen siitä, mitä onnistuminen edellyttää kaikilta osapuolilta. Luomme suunnitelman siitä, millaisia välitavoitteita ja muutoksia pitää tapahtua, jotta pääsemme haluttuun lopputulokseen.

  • Markkinoinnin nykytilanteen auditointi
  • Liiketoiminta tutuksi ja tavoitteet kirkkaaksi
  • Markkinointistrategia ja kehittämissuunnitelma.

Tässä vaiheessa työskentelemme yhteisissä työpajoissa paikan päällä tai sovitusti videolla. Aloitusvaiheen kesto 4-10 viikkoa.

Kasvuyrityksen markkinoinnissa korostuvat automatiikan hyödyntäminen, myynnin ja markkinoinnin yhteistyö, sisältömarkkinoinnin tuotanto ja tapahtumamarkkinointi. Uusia markkinoita avattaessa käyttöön on valjastettava laaja kirjo digimarkkinoinnin toimenpiteitä.

Tavoitteenamme on skaalata verkkokanavien avulla myyntiämme kansainvälisillä markkinoilla. Flumenia on tukenut meitä tässä työssä pitkään ja auttanut paitsi suuntaamaan tekemistämme uusille markkinoille, myös laajentamaan tunnettuuttamme Suomen markkinassa. Yhteistyö on aina ollut joustavaa ja mutkatonta.

Hanna Liimatainen Viestintäpäällikkö ja digitaalisen fasilitoinnin sanansaattaja Howspace

Katso kaikki referenssit

Markkinointiosaamista käyttöönne – meiltä löytyy!

Toimintamallimme on helppo ja riskitön tapa saada markkinoinnin osaamista käyttöön heti. Markkinoinnin ulkoistaminen tuo myös joustoa, sillä voit skaalata markkinointipanostuksia tarpeidesi mukaan. Täydennämme osaamistamme kumppaniverkostolla, jolloin valitsemme parhaat tekijät esimerkiksi brändin uudistamiseen, verkkosivuston ja markkinointimateriaalien toteuttamiseen.

Alla olevat hinnat ovat suuntaa-antavia esimerkkejä. Hintaan voi vaikuttaa liiketoiminnan laajuus ja markkinointiresurssin tarve.

Yhteistyön aloitus

  • Lähtötilanteen ja markkinoinnin nykytilanteen auditointi
  • Liiketoiminta tutuksi ja tavoitteet kirkkaaksi
  • Kilpailutekijät ja arvolupaus
  • Kohderyhmät
  • Tavoitteet ja mittarit / 6-12 kk
  • Markkinoinnin kehittämissuunnitelma

Hinta:
alk. 5 000 € (+alv) /kk
Lopulliseen hintaan voi vaikuttaa
yrityksen koko ja liiketoiminnan laajuus.

Aikataulu:
Yhteistyön aloitus: 4-10 viikkoa

Markkinoinnin toteuttaminen ja kehitys

Kun markkinoinnin tavoitteet ovat selkeät, toteutamme markkinoinnin toimenpiteitä suunniteltujen avaintuloksien saavuttamiseksi. Toimenpiteet keskittyvät tyypillisesti:

  • Tunnettuuden kasvattaminen
  • Kysynnän ja myynnin edistäminen
  • Sisällöntuotanto ja digimarkkinointi

Hinta:
2 500 € – 4 000 € (+alv) / kk
Lopulliseen hintaan vaikuttaa
lähtötilanne, liiketoiminnan laajuus ja
markkinointiresurssin tarve.

Kääritäänkö hihat?

Projektit ja erikseen hinnoiteltavat työt

Jos jatkuva yhteistyö ja markkinoinnin ulkoistaminen ei ole juuri tällä hetkellä teidän juttu, tarjoamme myös projektikokonaisuuksia. Kysy lisää!

  • Lähtötilanteen auditointi ja markkinoinnin nykytilanteen kartoitus
  • Työpajat ja valmennukset eri aiheista
  • Markkinointistrategia tai -suunnitelma, työpajat markkinoinnin suunnitteluun
  • Monikanavaiset digimarkkinoinnin kampanjat
  • Verkkosivuston toteutus

Sovi tapaaminen

Jutellaan lisää!

Voisiko markkinoinnin ulkoistaminen sopia teidän tarpeisiinne?

Etsitkö tehokasta tapaa kehittää yrityksesi markkinointia? Tarjoamme joustavan ja kustannustehokkaan ratkaisun verrattuna oman markkinointihenkilöstön palkkaamiseen.

Jutellaan lisää siitä, miten palvelumme avulla voidaan päästä liiketoimintanne tavoitteisiin. Sovi henkilökohtainen ja luottamuksellinen keskustelu – Sanna auttaa löytämään parhaat ratkaisut tarpeisiinne. Nähdään pian! 👋

Varaa sinulle sopiva ajankohta

Usein kysytyt kysymykset markkinoinnin ulkoistamisesta

Kannattaako ulkoistaminen vai palkkaanko oman tiimin?

Molemmat vaihtoehdot ovat hyviä ja se tietenkin riippuu aina yrityksen tilanteesta. Markkinoinnin ulkoistaminen voi tuoda kuitenkin merkittäviä hyötyjä

taloudellisesti: Maksat tehtyjen tuntien sijaan kokonaisuudesta, jolla pyritään saamaan aikaan tuloksia. Ulkoistamalla saat käyttöösi kokonaisen markkinointitiimin osaamisen yhden henkilön palkkakuluilla.

toiminnan tehokkuudessa: Toimistopuolella kiinnitämme jatkuvasti huomiota prosesseihin ja sisäiseen yhteistyöhön. Lisäksi pääset hyödyntämään ammattimaisia työkaluja, prosesseja ja toimintatapoja ilman erillisiä investointeja.

joustavuudessa: yhteistyö on joustavaa, sillä palveluita voidaan skaalata tarpeen mukaan. Meidän resurssia voidaan laajentaa kumppaniverkostostamme eli toteutamme sitä, mitä tavoitteita varten oikeasti tarvitaan.

Miten varmistan, että ulkopuolinen kumppani ymmärtää yrityksemme ja toimialamme riittävän hyvin?

Vaikuttavin markkinointi syntyy yrityksen sisältä – siksi me rakennamme markkinointia yhteiskehittämisen menetelmillä. Uskomme parhaan tuloksen syntyvän yhdistämällä asiakkaan toimialaosaamisen ja meidän asiantuntemuksemme. Tuomme yhteen eri sidosryhmiä löytääksemme uusia näkökulmia ratkaisuja liiketoiminnan haasteisiin.

Kuinka tiivistä yhteistyötä tämä vaatii? Paljonko se vie omaa työaikaani?

Meidän tiimimme vastaa yhteisen työskentelymme suunnittelusta, säännöllisistä tapaamisista ja jatkuvasta kehittämisestä. Yhteiskehittäminen ja työskentely vaatii myös resurssia asiakkaalta itseltään. Tehokas yhteistyö edellyttää säännöllistä kommunikaatiota, avointa keskustelua ja päätöksentekoa.

Yhteiskehittämisen kautta syntyneet mahdollisuudet voivat tarkoittaa muutosta nykyisessä tekemisessä ja tuoda uudenlaista tekemistä, kokeiluja ja testaamista. Vastaavasti se voi tarkoittaa myös vanhoista tottumuksista ja toimintamalleista luopumista.