Flumeniassa digimarkkinoinnin suunnittelijana maaliskuussa 2022 aloittanut Petrus Piilonen kiinnostui digimarkkinoinnista alunperin yrittäjyyden kautta. Yrittäjähenkinen Petrus tuo riveihin aimo annoksen analyyttisyyttä ja teknistä osaamista. Rauhallisen pinnan alla kytee palo vahvasti datavetoiseen markkinointiin, jatkuvaan kehittymiseen ja ajanhermolla pysymiseen.

Kiinnostus markkinointiin heräsi yrittäjyyskokeilun kautta

Keväällä 2014 ammattikoulussa opiskelevan Petruksen alkuperäinen suunnitelma oli tarjota puhelimien korjausta oman yrityksensä kautta. Tuolloin syttyi myös innostus verkkosivujen tekemiseen ja markkinointiin.

“Halusin luoda itselleni kevääksi harjoittelupaikan ja päästä tekemään oman alan hommia. Kun laitoin yrityksen pystyyn, piti tietenkin ensin suunnitella verkkosivut, logo ja brändi. Huomasin nopeasti, että varsinainen innostus yrittäjyyteen kumpusi markkinoinnista, ei niinkään varsinaisista elektroniikka-asentajan töistä. Siitä ajatuksesta sai alkunsa yritys, jonka kautta tein jo seuraavana syksyllä ensimmäiset verkkosivut asiakkaalle.” 

Tavoitteena kestäviä tuloksia ja helppoa päätöksentekoa

“Vuodet yksinyrittäjänä ovat opettaneet, että työhyvinvoinnin ja jaksamisen kannalta loputtomiin ei voi eikä kannata tehdä yksin. On ollut ilo huomata miten hyvin Flumenian tiimiläisten osaamiset tukevat tosiaan. 

Flumenian tapa tehdä ja suunnitella markkinointia pohjautuu vahvasti tuloksellisuuteen ja se vastaa myös omaa tapaani toimia. Oikeiden avainlukujen on oltava selkeästi nähtävissä ja niitä pitää osata tulkita, sillä se helpottaa huomattavasti päätöksentekoa. 

On tärkeää, että markkinointi on kiinteänä osana liiketoimintaa ja yksi parhaimmista asioista Flumenialla onkin mahdollisuus tehdä aidosti kestäviä tuloksia jatkuvan yhteistyön ansiosta.”

Vahvuutena arviointikyky ja ongelmanratkaisu

Kokonaisuudet haltuun ottava Petrus innostuu löytäessään ongelmakohtia ja päästessään ratkaisemaan niitä.

“Olen ratkaisukeskeinen ja analyyttinen ihminen, joka pitää nopeasta päätöksenteosta. Innostun kun hahmotan kokonaiskuvan ja pääsen etsimään ongelmakohtia ja kehittämään ratkaisuja. Hyvien ratkaisujen löytämisessä puolestaan avustaa oikea data ja erityisesti sen laadukas analysointi. 

Tulevaisuuteni näen markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen parissa. Digitaalisen markkinoinnin pelikenttä muuttuu jatkuvasti, se vaatii jatkuvaa osaamisen päivittämistä. Siksi se ei myöskään lakkaa haastamasta.”