Sosiaalisen median markkinointi

Vaikka sosiaalisen median palveluiden käyttäminen on arkipäiväistä ja helppoa, ei tuloksellinen sosiaalisen median markkinointi yrityksen kasvun edellytyksenä sitä kuitenkaan ole. Some eroaa selvästi perinteisestä yksisuuntaisesta mediasta.

Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille mahdollisuuden uusien asiakkaiden tavoittamiseen, vuorovaikutteiseen viestintään sekä parempaan asiakaspalveluun. Sosiaalisessa mediassa voidaan jakaa asiantuntijuutta ja ajatuksia sekä tuottaa yrityksen kohderyhmää viihdyttävää, sitoututtavaa ja aktivoivaa sisältöä.

Autamme tavoitteellisessa sosiaalisen median markkinoinnissa, joka on osa yrityksen digimarkkinoinnin kokonaisuutta. Varmistamme, että tarjonnastasi kiinnostuneet asiakkaat löytävät luoksesi. Suunnitelmallinen sisällöntuotanto sosiaalisessa mediassa on osa yrityksen liiketoimintaa, ei epämääräistä päivittelyä.

Sosiaalisen median kanavien lähtökohdista suunnitellut toteutukset sekä niiden seuranta, yrityksen aktiivisuus ja oikean kohderyhmän tavoittaminen ovat onnistumisen edellytykset. Toteutamme markkinointia mm. Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä, Twitterissä ja YouTubessa.

Toteutamme asiakashankintaa ja myynnin edistämistä sosiaalisen median kanavia hyödyntäen.

Menestymisen mittarina ei ole tykkääjien määrä vaan yrityksen arvoihin samaistuva sitoutunut yhteisö. Kun tuote on houkutteleva ja palvelu on kunnossa, muodostuu asiakkaista arvokkain asia, joka yrityksellä voi olla: kokemuksiaan ja suosituksiaan jakava asiakaskunta.

 

He luottavat Flumenian sosiaalisen median markkinoinnin osaamiseen

OIemme Sannan kanssa ideoineet uusia sisältöjä ja jatkuvuutta some-markkinoinnin tekemiseen. Hän rakentaa markkinointia asiakkaan tarpeet ja toiveet huomioiden. Tarvittaessa hän neuvoo ja opastaa eri työkalujen käytössä.

Vaikka myyntiaika on 6 viikkoa vuodessa, on tärkeää ylläpitää kanavia aktiivisesti jo ennen sesonkia. Myyntisesongin aikana on tärkeä herättää asiakkaiden kiinnostus ja kertoa tarjonnasta esimerkiksi hyvien kuvien avulla. Hyvä päivitys saa aikaan kommentteja asiakkailta ja sen avulla päivitys voi saada useita tuhansia silmäpareja lisää.

Ritva Peltonen Yrittäjä Ritun puutarha

Katso kaikki referenssit