Facebook on tekemässä muutoksia mainonnan hallintaan ja tällä kertaa muutos koskee mainoskampanjoiden tavoitteen valintaa. Nykyisellään voit valita kampanjan tavoitteen yli 10 eri vaihtoehdon joukosta. Muutos vie kampanjatyökalua kohti selkeämpää jaottelua, joka pohjautuu yleisesti käytettyihin markkinoinnin tavoitteisiin. Mikä siis muuttuu? Sen voit lukea tästä blogiartikkelista.

 

Facebookin mukaan tavoitteena on selkiyttää kampanjoiden luomista. Itse mainonnan hallinta (Ads Manager) on vuosien aikana kokenut muutoksia, jolloin tavoitevaihtoehtojen määrä aiheuttaa jo päänvaivaa heti kampanjan luomisen alkuvaiheessa. Muutos tuo selkeyttä kampanjan tavoitteen valintaan ja ohjaa toteuttajaa valitsemaan oman markkinointitavoitteen mukaisia kampanjan valintoja ja asetuksia.

Tämä muutos kulkee nimellä ”Outcome based Ads Manager”, vapaasti suomennettuna tavoiteperusteinen mainonnan hallinta / kampanjan luominen. Jatkossa kampanjan luomisen ensimmäinen vaihe, tavoitteen valitseminen, perustuu markkinoinnin tavoitteisiin, jotka ovat laajalti käytössä myös suunnitelmissa. Alla vielä koottuna tulevat kuusi tavoitetta:

  • Tietoisuuden kasvattaminen (aiemmin brändin tunnettuus, kattavuus)
  • Liikenne
  • Sitoutuminen (aiemmin videon näyttökerrat, viestit, konversiot)
  • Liidit (aiemmin liidin luonti viestit, konversiot)
  • Sovelluksen markkinointi (sovelluksen asennukset)
  • Myynti (Konversiot, luettelomyynnit, kaupassa käynnit)

 

Kuvalähde: Meta for Developers

 

Muutos tapahtuu vuoden 2022 aikana, eikä se edellytä Ads Managerin käyttäjälle toimenpiteitä.

Lähde: Meta for Developers