Toteutin syksyn 2019 aikana Facebook Live -lähetyksiä, joissa käytännön vinkkejä digimarkkinointiin ja sosiaaliseen mediaan, ajankohtaisia muutoksia unohtamatta!

Facebook Live -lähetyksissä äänessä Flumenian perustaja, digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median asiantuntija, tekijä ja kouluttaja Sanna Virtanen.

Facebook-mainonnan kohdentaminen

Katsaus Facebookin mainostyökalun kohdentamisen mahdollisuuksiin: Hyödynnätkö Facebookin markkinoinnin työkalujen kaikkia mahdollisuuksia? Tämän Liven aikana käydään läpi edistyneempää mainonnan kohdentamista ja kohderyhmien luomista: Miten luon kohderyhmiä, mitä ovat mukautetut yleisöt ja kaksoisolentokohderyhmät? Mitä hyötyä on Facebook-pikselistä verkkosivustolla?

Facebookin viimeisimmät muutokset

Facebookin mainonnan hallinnan näkymä uudistuu (tai on jo osalla käyttäjistä uudistunut) sekä syyskuun aikana on luvassa iso muutos kampanjoiden budjetointiin kun kampanjabudjetin optimointi tulee käyttöön. Mitä se tarkoittaa käytännössä?

Tässä Live-lähetyksessä koostan yhteen oppeja maailmalta, mm. Social Media Examinerin Facebook Ads Summit 2019 -verkkokoulutuksesta, joten tiedossa todella tuhti tietopaketti markkinoinnin suunnittelusta ja Facebookin ja Instagramin hyödyntämisestä markkinoinnin tukena.

 

Verkkosivuston näkyvyys

Löytyykö verkkosivustosi Googlen hakutuloksista? Tämä Live-lähetys keskittyy Googlen hakukonenäkymän vaihtoehtoihin: Verkkosivun näkyvyyttä voidaan parantaa mm. hakukoneoptimoinnin ja hakukonemainonnan eli Google Ads-mainonnan avulla. Google My Business-palvelun kautta hallinnoit omia tietojasi hakukonenäkymässä ja Google Mapsissa.

 

 

Markkinoinnin mittaaminen 

Tämä Live keskittyy markkinoinnin mittaamisen perusteisiin: mitä asioita kannattaa ottaa huomioon ja millaisia vaihtoehtoja erilaisten sivustojen (verkkokauppa, verkkosivusto ilman verkkokauppaa) tuloksellisuuden mittaamiseen on. Käyn läpi eri työkaluja markkinoinnin mittaamisen tueksi (mm. Google Analytics, Google Tag Manager, Databoxilla näkymä markkinoinnin kokonaisuudesta).

 

Missä mennään markkinoinnissa 2020?

Joulukuun Facebook Live -lähetyksessä kuulet terveiset marraskuun Spark-konferenssista! Onnistunut markkinointi edellyttää kohderyhmää kiinnostavaa ja jatkuvaa sisällöntuotantoa, mutta miten voin todentaa markkinoinnin vaikuttavuutta ja onnistumista?

 


Liity seuraajaksi niin saat tiedon ensimmäisenä.  Jos et pääse paikalle Live-lähetyksen ajankohtana, ovat videot katsottavissa myös jälkikäteen Flumenian Facebook-sivulla.


 

Haluatko saada ajankohtaiset uudistukset ja digimarkkinoinnin vinkit suoraan sähköpostiin? Tilaa Virtapiiri ja saat postia n. kerran kuukaudessa.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Kun lähetät lomakkeen, hyväksyt samalla henkilötietojen tallentamisen ja käsittelyn tietosuojaselosteen mukaisesti.