Millaista mielikuvaa haluat luoda ja millaiset asiat kuvaavat brändiäsi? Oletko värikäs pirskahteleva vai asiantunteva ja tyylikäs? Miten tämä näkyy omassa Instagram-profiilissasi?

Millaista mielikuvaa haluat luoda ja millaiset asiat kuvaavat brändiäsi?

Edellisessä blogijulkaisussa kerroin vinkkejä Instagramin suunnitelmallisuuteen. Jos olet miettinyt sisältöä etukäteen esimerkiksi toistuvien teemojen kautta, voit kerryttää jatkuvasti omaa kuvapankkia kun tiedät millaisia kuvia aiot julkaista.

Oletko värikäs, pirskahteleva vai asiantunteva ja tyylikäs? Instagram on kanava, jonka toimivuutta on helppo analysoida ulkopuolisin silmin – se mikä miellyttää omaan silmään visuaalisesti, tuntuu omasta mielestä toimivalta. Mutta onko markkinoinnissa oma mielipide tärkein? Hyviin kuviin kannattaa ehdottomasti panostaa, mutta tärkeimpänä on se tarina, jota haluamme kuvillamme kertoa.

Olen koonnut tähän julkaisuun erilaisia tapoja hyödyntää Instagramia visuaalisemmin eli listaus on tehty puhtaasti ulkoasu edellä. Poimi esimerkeistä parhaat vinkit omaan käyttöön, mutta muista aina omat erottautumistekijät ja miten tuot ne esiin omassa kanavassa!

 

Vaikuttajan valinta – yhtenäinen ”look & feel” filtterin avulla

Instagramissa vaikuttajamarkkinoinnin parissa toimivat ”instagrammaajat” suosivat yhtenäistä ja harmoonista tyyliä. Näissä korostuvat samanlainen kuvatyyli ja värien yhdistelmät. Usein käytössä on kuvafiltteri, jolla saadaan näppärästi samankaltainen tunnelma kuviin.

Nappaa vinkki omaan käyttöön: saat luotua yhtenäisyyttä omiin kuviin valitun kuvafiltterin tai toistuvan värin avulla.

Tilit: @saratickle ja @dansmoe

Väriä virtaan

Nämä ihanan värikkäät esimerkit kuvastavat myös Instagramin värikästä puolta. Kaiken ei tarvitse olla harmahtavaa 🙂

Nappaa vinkki omaan käyttöön: Jos brändisi on värikäs ja erottautuva, tuo se esiin myös profiilisssa.

Tilit: @limiamurta ja @lumiwau

 

Jatkumo kuvien kautta

Tämäntyyppinen kuvavirta vaatii jo hieman enemmän suunnittelua, mutta ideahan on vallan tyylikäs. Kuvat jatkuvat palapelin tavoin ja yhdistyvät isoon kuvaan.

Nappaa vinkki omaan käyttöön: Kokeile yksittäisien kuvien pilkkomista useaan osaan, julkaise uutuus tai joku tärkeä juttu, joka muodostuu useammasta kuvasta. Näppärä sovellus kuvien pilkkomiseen on esimerkiksi 9square for Instagram.

Tilit: @juniperoats ja @kauppakeskusforum

 

Yhtenäinen ”grid” eli kuvavirran tyylittely

Nämä tyylit ovat nähtävissä asiantuntijoiden käytössä. Ideana on toistuvuus, värien yhtenäisyys ja tarinankerronta.

Nappaa vinkki omaan käyttöön: Tämä tapa toimii kun mietit julkaistavat sisällöt etukäteen. Voit toistaa näitä teemoja kolmen kuvan sarjoissa tai niin, että jokainen kuva on jatkumoa tai toistuvaa teemaa.

Tilit: @theshopfiles ja @joi.know.how

Inspiraatiota ruokakuvista

Tätä vasemman puoleista esimerkkiä, Reynolds Kitchens, on päivitetty viimeksi vuonna 2016. Mutta tyylikäs toteutus on jäänyt elämään Instagramiin ja kerännyt aikoinaan huomattavan määrän seuraajia.

Nappaa vinkki omaan käyttöön: Ruokakuvat itsessään on suosittu teema Instagramissa, joten näistä tileistä voi ottaa vinkkejä omiin ruokakuviin 😉

Tilit: @reynoldskitchens ja @nordicfoodtales

Omat suosikit

Seuraan Instagramia paljon ”ammatillisten lasien läpi”, mutta olen myös Instagramissa oman henkilökohtaisen profiilin kautta. Omia suosikkejani on Instagramissa paljon, mutta nostin mukaan alla oleva esimerkit: Elli Keski-Lopin kuvavirta on tyylikäs ja harmooninen, valokuvaajan etu, mutta tähän mainintaan hän päätyi enemmänkin hänen tarinoiden kautta. Tarinat kertovat hänen arjestaan, työstä ja yrittäjyydestä, joka tekee hänestä erittäin lähestyttävän valokuvaajan. Varsinkin kun hänen pääpaino kuvaustoiminnassa on vauva- ja perhekuvauksissa. OPTIMOVE Jyväskylä ansaitsee paikan mielestäni hyvällä tavalla tuottaa sisältöä. Olen seurannut yrityksen toimintaa sen alkutaipaleilta asti ja sisällöissä välittyy sopivassa suhteessa, ammattitaito, huumorihommat ja ennenkaikkea se hyvä fiilis mikä valmennussalilla on.

Nappaa vinkki omaan käyttöön: Näissä tileissä julkaistaan sisältöä henkilöt ja asiakkaat edellä ❤️

Tilit: @ellikeskiloppi ja @optimovejkl

 

 


 

Haluatko saada ajankohtaiset uudistukset ja digimarkkinoinnin vinkit suoraan sähköpostiin? Tilaa Virtapiiri ja saat postia n. kerran kuukaudessa.

Kun lähetät lomakkeen, hyväksyt samalla henkilötietojen tallentamisen ja käsittelyn tietosuojaselosteen mukaisesti.