Syksyllä 2020 starttaa LinkedIn Live -lähetyksien sarja #FlumeniaLive, jossa kuulet ajankohtaisia näkemyksiä markkinoinnin, myynnin ja työelämän kehittämisen asiantuntijoilta. Luvassa on 30 minuutin mittaisia lähetyksiä mm. tavoitteellisesta markkinoinnin suunnittelusta ja suuntaviivoista, rekrytoinnista ja siitä, mitä nykyaikainen markkinointi vaatii markkinoinnin osaajalta, tiimiltä ja koko yritykseltä. Lisäksi saat konkreettisia vinkkejä oman osaamisen kehittämiseen. LinkedIn Live -lähetykset juontaa Sanna Virtanen.

Miten pääsen mukaan LinkedIn Live -lähetykseen? Jokaiselle lähetykselle on LinkedIn-tapahtuma, johon osallistumalla saat ilmoituksen lähetyksen alkamisesta. Löydät myös jokaisen lähetyksen tallenteet tältä sivulta. #FlumeniaLive-lähetykset jatkuvat taas tammikuussa 2021.

Katso tallenteet:

Asiantuntijaviestintä ei ole pikamatka, Hanna Takala (Zento)

Yrityksen kansainvälistymisen ensiaskeleet, Salla Hänninen (Palava Global)

Etänä, toimistolla vai joustavasti siellä missä työ on tuottavinta? Riina Mikkonen (Muotoilutoimisto Nuan)

Mistä puhumme kun puhumme digimarkkinoinnista? Joel Mero (Jyväskylän yliopisto)

Miksi meillä on aina kiire? Anu Ojanperä (Ääretön koulutus-ja työhyvinvointipalvelu)

Viestinnällä on voimaa, Kati Keronen (Valoria Oy)

Kuka hoitaa tavoitteet, pikselit ja tagit, Sanna Virtanen (Flumenia Oy)

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö, Sami Kettunen (Ceili Oy) 

Yksisarvista etsimässä, Pia Viinamäki (Isoksi Markkinointi) 

 

#FlumeniaLive -lähetyksien tallenteet


Asiantuntijaviestintä ei ole pikamatka

Zenton Hanna Takalan kanssa keskustelemme asiantuntijaviestinnästä ja sen tuomista hyödyistä yritykselle. Miten saadaan yrityksen asiantuntijat ja johto viestimään vaikuttavasti niin yrityksen sisäisissä kuin ulkoisissa kanavissa?


Yrityksen kansainvälistymisen ensiaskeleet

Onko yrityksesi suuntaamassa kansainvälisille markkinoille? Mitä kannattaa ottaa huomioon, jotta kansainvälistymisestä tulee hitti eikä huti? 🌎   #FlumeniaLive-lähetyksen vieraana on Salla Hänninen, Palava Globalin kansainvälistymisen asiantuntijan ja hänen kanssaan keskustelemme siitä, mitkä asiat vaikuttavat menestymisen mahdollisuuksiin ja kasvupotentiaaliin eri markkinoilla.


Etänä, toimistolla vai joustavasti siellä missä työ on tuottavinta?


Seuraava #FlumeniaLive tarttuu työelämän ajankohtaiseen ilmiöön – etänä, toimistolla vai joustavasti siellä missä työ on tuottavinta? Sain vieraakseni Muotoilutoimisto Nuanin Riina Mikkosen. 👏  Keskustelemme Riinan kanssa siitä, millainen työympäristö tukee parhaiten sekä tehokasta työskentelyä että hyvinvoivaa henkilöstöä?

 


 

 

Mistä puhumme kun puhumme digimarkkinoinnista?

 

Dataa, digiä ja automatiikkaa. Nämä termit sekoittuvat näppärästi keskenään ja ei ole ihme, että tämän teeman kanssa ollaan usein hukassa. Kanavia ja teknologioita on käytössä, mutta hyödynnetäänkö niitä tarpeeksi ja miten omaa liiketoimintaa voidaan kehittää dataan perustuen? #FlumeniaLive’n vieraana on apulaisprofessori Joel Mero. Hän on tutkinut datan ja teknologioiden hyödyntämistä markkinoinnissa ja tällä hetkellä hän opettaa digitaalista markkinointia ja analytiikkaa Jyväskylän yliopistossa.

 


Miksi meillä on aina kiire?

 

#FlumeniaLive -lähetyksen vieraaksi saapuu Ääretön koulutus-ja työhyvinvointipalveluiden yrittäjä ja tiimityötaitojen kouluttaja Anu Ojanperä. Tämän lähetyksen tavoitteena on herätellä meitä vuorovaikutuksen äärelle, niin tiimityön ja yksilön näkökulmasta, ja miettimään sitä, miksi meillä on aina kiire? Markkinoinnin parissa työskentelevien roolissa korostuu sen pirstaleisuus, jonka myötä arki voi tuntua tulipalojen sammuttelulta ja työ stressaavalta. Mutta tämä tallenne sopii kaikille, jotka haluavat kehittää työn viihtyvyyttä, hyvinvointia ja löytää keinoja tehokkaampaan yhteistyöhön.

 


Viestinnällä on voimaa

 

#FlumeniaLive -lähetyksen vieraaksi saapuu Valoria Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Kati Keronen. Tässä lähetyksessä keskustelemme strategisen viestinnän merkityksestä, mitä se tarkoittaa ja millaisia vaikutuksia ja tuloksia viestinnällä voidaan saada aikaan?

Kati on Valoria Oy:n perustaja. Valoria auttaa yrityksiä viestimään ihmislähtöisemmin ja tavoitteellisemmin. LinkedIn | Valoria Oy

 


Kuka hoitaa tavoitteet, pikselit ja tagit?

 

Mitä pitää ottaa huomioon, jotta verkkosivuston löydettävyyteen, tulokselliseen ja mitattavaan digimarkkinointiin olisi valmiudet? Tässä #FlumeniaLive lähetyksessä katsotaan maailmaa digimarkkinoijan silmin Sanna Virtasen johdolla – mikä on toimivan digimarkkinoinnin edellytys ja mikä on kun ei markkinoijan omat taidot riitä? :)

 


Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö

 

Toisen lähetyksen vieraaksi saapuu Ceili Oy:n toimitusjohtaja ja Kauppalehden Viivan alla -bloggaajanakin tuttu Sami Kettunen. Samilla on pitkä kokemus startupien ja kasvuyritysten johtamisesta ja hallitustyöskentelystä.

Tietomäärien lisääntyessä asiakkaiden vaatimustaso henkilökohtaiselle palvelulle on kasvanut merkittävästi, mutta erilaisten teknologioiden yleistyessä tieto hajaantuu ja pirstaloituu useisiin paikkoihin. Lopputuloksena voi olla tehotonta ja kohdentamatonta viestintää, joka heikentää asiakaskokemusta merkittävästi. Lähetyksessä pohdimme sitä, miksi myynnin ja markkinoinnin yhteistyö on niin tärkeää ja mitä yhteistyössä kannattaa ottaa huomioon teknologiavalintojen lisäksi?

Sami toimii Ceili Oy:n toimitusjohtajana. Ceilin missiona on tarjota yrityksille maailman parhaat työkalut myynnin, asiakaspalvelun ja markkinoinnin käyttöön. LinkedIn | Ceili Oy

 


Yksisarvista etsimässä? Markkinointipäällikön rekrytointi

 

LinkedIn Live -lähetyksien sarja starttaa aiheella, joka varmasti herättää paljon keskustelua. Vieraakseni saapuu Pia Viinamäki, markkinoinnin tekijäihminen ja Isoksi Markkinoinnin perustaja.

Pialla on aiheesta kokemusta ”pöydän molemmilta puolilta” eli hän on ollut mukana rekrytoimassa markkinointikollegoitaan ja taustalla on hakijakokemusta markkinointipäällikön rekrytoinneista. Tässä LinkedIn Live- lähetyksessä pohdimme tyypillisiä haasteita markkinointipäällikön rekrytoinnissa ja sitä, miten rekrytoiva yritys voi selvittää, millaista osaamista markkinoijalta kannattaa ja voi vaatia? Tervetuloa mukaan ensimmäiseen lähetykseen!

Pia auttaa pieniä ja keskisuuria B2B-yrityksiä hankkimaan uusia asiakkaita ja tekemään parempaa tulosta. LinkedIn | Twitter | Isoksi Markkinointi