Yhteistyömme voi sisältää seuraavia osa-alueita:
🧠️ Työnantajamielikuvan kehittäminen ja rekrymarkkinoinnin suunnittelu
💭 Yhteiskehittäminen ja henkilöstön valmentaminen
✍️ Työnantajamielikuvaa tukeva sisältömarkkinointi
📣 Rekrykampanjointi digitaalisissa kanavissa
🧑💻 Verkkosivuston kehittäminen, markkinoinnin automatiikka ja osaajapoolit
🕵️️ Hakukonenäkyvyyden kehittäminen
🤖 Data ja analytiikka
Laajennamme osaamistamme tarvittaessa kumppaniverkoston kautta – hoidamme työlle sopivan kumppanin kilpailutuksen ja vastaamme työn etenemisestä.
🛠 Verkkosivuston suunnittelu ja tekninen toteutus
✍️ Graafinen suunnittelu
📹 Videotuotannot
Srategisen suunnittelun lähtökohtana ovat yrityksen liiketoiminnan tavoitteet ja realistinen määritelmä siitä, miten näihin tavoitteisiin päästään. Tässä vaiheessa ei ole kyse markkinointikanavista tai toimenpiteistä, vaan siitä, että kaikilla on yhteinen ymmärrys rekrytoinnin tavoitteista ja tavoiteltavista osaajista.
Strateginen suunnittelu auttaa keskittymään oleelliseen ja suuntaamaan tekemistä oikeaan kohderyhmään. Kun valitut toimenpiteet perustuvat yhteisesti sovittuihin liiketoimintaa tukeviin tavoitteisiin ja osaajia parhaiten tavoittaviin toimenpiteisiin, tuottaa se yrityksellesi lisäarvoa tunnettuuden kasvattajana, osaajia houkuttelevana ja vetovoimaisen työnantajamielikuvan rakentumisena.
Toteutamme toimenpidesuunnitelman, joka on suosituksemme rekrytointia tukevan markkinoinnin toimintamallien kehittämisestä ja taktisemmista toimenpiteistä, jotka vievät kohti määriteltyjä tavoitteita – rekrytointia tukeva markkinointi on pitkäjänteistä työtä, ei pelkästään avoimien työpaikkojen kampanjointia.
Me suunnittelemme ja toteutamme jatkuvaa kampanjointia parhaiten potentiaalisia tavoittavissa kanavissa. Yhteistyömme pohjana toimii ymmärrys asiakkaista ja heidän tiedon tarpeistaan – tämän pohjalta suunnittelemme monikanavaisia kokonaisuuksia, joiden tavoitteena on edistää tunnettuutta ja uusien osaajien hankintaa.
Käytämme digitaalisen mainonnan toteuttamiseen seuraavia kanavia:
Meille digimarkkinointi ei ole pelkkää mainontaa vaan osa jatkuvasti kehittyvää kokonaisuutta. Yksi yrityksen tärkeimmistä markkinoinnin ja myynnin työkaluista on oma verkkosivusto, jossa osaajien asiointi tulisi olla mahdollisimman helppoa.
Jotta voimme seurata rekrymarkkinoinnin onnistumista ja tuloksellisuuden mittaamista, voi yhteistyömme sisältää toimenpiteitä rekrytointisivuston kehittämiseen. Silloin keskitymme
- Analysoimaan verkkosivuston kehittämistarpeet
- Eri toimintojen ja tavoitteiden mittaamiseen
- Sisältöjen kehittämiseen ja hakukoneoptimointiin
- Osaajien päätöstä tukevien sisältöjen suunnitteluun ja toteutukseen
- Rekrytoinnin kehittäminen ja osaajapoolien rakentaminen (Markkinoinnin automatiikka)
Jos tarvitset verkkosivuston, autamme löytämään sopivan kumppanin verkkosivuston tekniseen toteutukseen ja toimimme tarvittaessa koko verkkosivustoprojektin vetäjänä.
Löytyykö yrityksesi Googlen hakukoneesta tärkeimmillä hakutermeillä? Tyypillisesti osaamme itse etsiä yritystä sen nimellä, mutta hakukonemarkkinoinnin tavoitteena on varmistaa näkyvyys myös potentiaalisten työnhakijoiden näkökulmasta.
Jos haasteenasi on heikko näkyvyys hakukoneessa, me käärimme hihat ja pyrimme tekemään toimenpiteitä, jotta sijoituksesi paranee. Ykköspaikalle ei ole luvassa oikotietä, vaan tässäkin ratkaisee ymmärrys työnhakijoiden ja osaajien käyttäytymisestä ja tiedon tarpeista yhdistettynä sisältöihin ja teknisesti toimivaan verkkosivustoon.
Kehitämme hakukonenäkyvyyttä mm.
- Avainsanojen ja hakutermien analyysilla, jotta voimme keskittyä sinun yrityksellesi relevantteihin hakutermeihin ja niiden sijoituksien parantamiseen.
- Hakukoneoptimoinnin toimenpiteillä, joita tehdään verkkosivuston sisältöön.
- Hakukonemainonnalla (Google Ads, YouTube, Google Display)
- Kohderyhmälle suunnatuilla laskeutumissivuilla.
Nykyaikaisen markkinoinnin ehdottomasti parhaita puolia on sen mitattavuus ja reaaliaikainen seuranta. Se antaa meille tietoa käyttäjien toiminnoista verkkosivustolla ja voimme todentaa mainonnan aikaansaamia tuloksia.
Autamme määrittelemään verkkosivuston tavoitteet ja mittarit, joilla voidaan seurata tehtyjen toimenpiteiden tuloksellisuutta. Riippuen yhteistyön laajuudesta, raportointi toteutetaan kuukausittain, kampanjan päätteeksi tai saat käyttöösi reaaliaikaisen näkymän markkinoinnin tärkeimpiin lukuihin.
Käytämme markkinoinnin tuloksellisuuden seurannassa alla olevia työkaluja. Jos ne eivät ole sinulle entuudestaan tuttuja, ei hätää. Meidän tehtävänä on tuottaa tietoa, josta pystytte tulkitsemaan ja ymmärtämään markkinoinnin vaikuttavuutta myös jatkossa.
- Markkinoinnin seurantanäkymä ja yhteenveto kokonaisluvuista
- Google Analytics
- Google Tag Manager
- Sosiaalisen median seuranta (Facebook-pikseli, LinkedIn-pikseli)
- Verkkosivuston konversioseuranta